NOT the Majority Opinion

~~~ Η «ελληνική πραγματικότητα» υπάρχει μόνο στο μυαλό εκείνων που δεν μπόρεσαν (ή δεν ήθελαν;) ποτέ να ξεφύγουν από αυτήν ~~~

 

 

Wednesday, October 26, 2005

Τι είναι προοδευτικό σήμερα; Το παράδειγμα της εκπαίδευσης

 

Τελικά τι είναι «προοδευτικό» στην εποχή μας; Η ίδια η λέξη «πρόοδος» εμπεριέχει ένα νόημα δυναμικό. Διότι έχει πάντα μια χρονική φύση, μία αναφορά σε μία παρούσα κατάσταση. Προοδευτικές ιδέες του 70 μπορεί πλέον σήμερα να είναι ξεπερασμένες, και εμμονή σε αυτές ίσως είναι περισσότερο συντηρητισμός. Ας πάρουμε για παράδειγμα την εκπαίδευση.

Τι είναι προοδευτικό σήμερα στην εκπαίδευση; Η διατήρηση μιας «ομοιομορφίας» στο όνομα της «ισότητας», που έχει αποδεδειγμένα οδηγήσει στην υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης ή η παροχή της δυνατότητας επιλογών στούς μαθητές και στους γονείς τους στην προσπάθεια για καλύτερη εκπαίδευση;

Ο Tony Blair, παρουσίασε χθές το νέο του σχέδιο για τα σχολεία στην Μεγ. Βρετανία.

Το σχέδιο αυτό δίνει πολύ μεγαλύτερη εξουσία στους γονείς (μπορούν να ιδρύουν σχολεία και να πηγαίνουν τα παιδιά τους σε όποιο σχολείο θέλουν) και μειώνει σημαντικά τις αρμοδιότητες των τοπικών εκπαιδευτικών επιτροπών (Local Education Authorities).

Στα σχέδια του αυτά Ο ΤΒ βρίσκει σημαντική αντίδραση στο υπουργικό συμβούλιο, ακόμα και από τον αναπληρωτή πρωθυπουργό John Prescott, ο οποίος ισχυρίζεται ότι το σχέδιο αυτό θα καθηλώσει μια ολόκληρη γενιά φτωχών νέων σε γκέτο σχολείων που θα καταρρέουν. Υποστηρίζει επίσης ότι οι εργαζόμενοι γονείς προτιμούν να έχουν καλά σχολεία στην γειτονιά τους από περίπλοκες νέες επιλογές.

Ο ΤΒ υποστηρίζει ότι οι αλλαγές στην εκπαίδευση, όπως και αυτές που θα ακολουθήσουν στην υγεία, θα ανοίξουν νέες αγορές στην δημόσιες υπηρεσίες. Θα είναι όμως αγορές με την έννοια των επιλογών αγοράς για τους καταναλωτές και όχι μιας αγοράς που θα λειτουργεί σύμφωνα με την αγοραστική αξία των ενδιαφερομένων. Επίσης, κατηγορεί την «αριστερή» αντιπολίτευση στο κόμμα του ότι υποστηρίζει μια ξεπερασμένη εκδοχή μια νοοτροπίας ισοπέδωσης. Η προσπάθεια δημιουργίας ισότητας οδήγησε τελικά, κατ’αυτόν, σε μια θανατηφόρα ομοιομορφία.

Για το πλήρες κείμενο του σχεδίου νόμου (white paper), http://www.stat-athens.aueb.gr/~jpan/UK-schools/index.html

 

. . . Επιστροφή στο Blog!